dimarts, 23 de març del 2010

Passejant per la costa Kenyata

Salutacions des de Kenia! Abans de tot, volia dir-vos que estic content amb els canvis realitzats al blog durant aquesta setmana, el comptador de visites i el traductor! El tercer canvi és que penjaré cada vegada el mapa de la meva ruta perque pogueu navegar pel ell amb el zoom i veure que he fet i on sóc ara (esta marcat per una fletxa de diferent color).
Aquest és el primer mapa:

View Volta el mon in a larger map

Va ser ja fa uns dies que deixàvem Pemba, i al mateix temps Tanzània, rumb a Kènia en vaixell. Era un vaixell de mercaderies buit que només portava poliçons, unes 25 persones. El vaixell era de fusta com qualsevol barca de pescador local, però en gran, amb motor i amb una vela enorme. El viatge va durar 5 hores i la experiència va ser excel·lent.

Malgrat travessar a Kènia de forma il·legal, ens vam dirigir a immigració per segellar el nostre passaport i no tenir posteriors problemes. Allà vam trobar en Abdul, un noi d'allò més eixerit que ens oferia anar a passar la nit a l'hotel del seu pare, a l'illa de Wasini. I bé, millor que la terra ferma, una illa, no? Doncs cap allà vam anar. L'illa va resultar ser d'allò més maca, amb un parell de poblets, gent simpàtica, i una increïble posta de sol! I l'hotel, una habitació amb una terrassa a 5 metres de l'aigua, perfecte.

Allà vam viure la derrota del R. Madrid a la champions. Carai, quina festa vaig muntar! Però tu, Pep, sigues prudent! Segueix com fins ara!

Aquesta part de Kènia és coneguda pel parc natural de Kisite, on se suposa que hi ha la millor zona marina pel què fa a corals i peixos. Amb molta mala gana, vam pagar el abusius 20$ per a l'entrada del parc a fer snorkelling (sense comptar la excusrió! Barca, material del snorkelling, etc.). Un robatori a mà armada. Doncs bé, un cop a l'aigua, el coral mort, trencat.. troços immensos de coral de cap per a baix! No m'ho podia creure! I això és la millor reserva marina de Kènia? La millor de Kènia va resultar ser pitjor que la pitjor de Tanzània.

Vam tenir una decepció brutal. No podiem estar-nos de preguntar als de la barca si hi havien zones millors o perquè el coral estava destroçat. Les respostes eren que si la pesca amb explosius, que si el turistes amb les aletes (pots comptar!), que s'ha protegit tard... Res, que després de pagar una pasta per allò, vam anar a dinar amb la cua entre les cames.

La nostra següent parada era a Watamu, un poblet de pescadors al nord de Mombasa. Bé, avui la gent es dedica a turisme gràcies als centenars d'italians que venen als grans hotels propers al poble. Hi ha pizzeries, gelateries i tots els cartells en italià, i pel carrer, els locals et van dient "ciao". Au, a pastar, que jo no sóc italià! Hahahaha.

La Lisa va complir 30 anys, una altra que entra al honorable club super 3! Ho vam celebrar amb una visita molt interessant a una granja de serps, un gelat, una cervesa davant del mar i un pastís. No ens vam estar de res! A més va tenir la sort d'escoltar una de les seves cançons preferides en una botiga local: The Gambler, de Kenny Rogers.

La nostra propera parada va ser a Malindi, un altre poble carregat d'italians! Mamma mia!!! I com poden els italians, amb lo elegants que són, triar una platja on l'aigua és marró? Literalment marró. Allà no vam estar gaire ja que hem hagut de tornar a Mombasa uns dies degut a un petit problema sanitari, hehehe. Res greu que no es pugui solucionar. Avui, ja estem deixant la ciutat.

A Mombasa hem aprofitat per visitar millor la ciutat i hem anat al cine a veure "Alicia al país de les meravelles" en versió original i en 3D. No us explico els problemes que tinc per entendre els conills quan parlen!!! I en Jonnhy Depp podria vocalitzar una mica!!! Bé, que segur que la peli és molt bona... almenys la Lisa va disfrutar com una nena petita. La part divertida és que aquests keniates són d'allò més divertits! Abans de cada pel·lícula, surt un missatge a la pantalla que posa "aixeca't per escoltar l'himne de Kènia", bé, en català no, hehehe. I apa, tots drets a dins de cine mentre sona l'himne amb la imatge d'una bandera ondejant al vent. Surrealista més no poder!

Una altra part divertida és que ja m'assemblo més a l'Iniesta! Bé, no pel color de la pell ja que estic negre, però tothom em crida "Iniesta, Iniesta", o a vegades, "Messi" quan porto amb orgull la meva samarreta del Barça. Aquests dies he pogut veure en directe el Barça-València i el Barça-Stuttgart. Buf, quina meravella. Ahir em vaig perdre el recital a Saragossa ja que començaven a les 23h hora local. Ànims des d'aquí!

Per acabar, volia fer una mica de comparació entre Kènia i Tanzània. Kènia és maco, però és car i han triplicat els preus (que tenim a la guia) durant els darrers 2 anys. El govern se n'aprofita d'allò més i jo aprofito per dir-vos, aneu a Tanzània enlloc de Kènia! Menys turístic, més salvatge, més verge, més barat, la gent més simpàtica, els safaris depèn la època també millors a Tanzània, i el buceig o el snorkelling mil vegades millor.

No tinc res en contra de Kènia, a part de que ens estan robant cada dia amb els preus, però tots els que hem estat als dos països, concidim que Tanzània ens sentim més a gust, que s'ha de visitar ara, abans que s'ompli de turistes que destrossin la seva autenticitat, com ha passat a Kènia. Kènia no canviarà en els propers 30 anys, en canvi Tanzània ja està canviant. Afanyeu-vos!

1. Hola Marcus, TIO QUINA SERP MES MACA!!
    Veig pero que la Lisa no va gaudir tan =P
    Otres lo del mapa es una idea collonuda i practica per als teus fans que tard o d'hora visitaran aquest ermos pais.
    Apa Iniesta que us ho passeu molt be.
    KGUN10

2. hola marc!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ahir vaig estar am el teu germà i vam estar parlant del teu viatge...que ens fas una enveja increible!!!!!!!!
    com diuen per aki, lo del mapa molt bona idea, així sabem on estan exactament tots els llocs on vas...
    un petooooooooooooo
    meri

3. Bones Marc! Quin gran viatge!!
    Tu que ets un enamorat d'Àfrica i has estat a Tanzània, si encara no l'has vist et recomano el documental "Darwin's Nightmare". No sé si viatjant pel país has notat l'efecte que té la pesca internacional al llac Victòria...
    Val la pena veure'l tot i que, t'aviso, fereix la sensibilitat.
    Salut i endavant!

4. Hooola!
    Merci pels piropos! Us trobo a faltar!

Al final la Lisa va agafar alguna serp, pero he posat la foto mes divertida, hehehe

Ostres Marta, no he vist el documental. Intentare veure'l. Tard o d'hora passare pel llac Victoria, per la part de Kenia i Uganda. Gracies pel consell!

Meri! No et vull fer enveja! Vine a visitar-me i podras viure el mateix :P

5. Mestre, hauries d'incloure el xines i l'arab en el traductor !! wo xiang ni hen duo !

6. Hehehe, tens raó! A veure si els qui hi entenen dáixo s'espavilen! Hahaha

7. Que tal monstruo
    He visitado varias veces tu blog pero no le actualizas mucho ultimamente, se conoce que desde que te has echado novia tienes mas cosas que hacer por la noche que ponerte a escribir un diario
    Ya veo que te va fenomenal, cosa que me alegra mucho. Yo ya estoy acabando mi aventura ya que vuelvo para españa pronto. He estado en un velero, en camboya y ahora en Laos. Al final no he llegado a dos meses, eso es una tonteria comparado con lo tuyo.
    Sigue asi que a lo mejor pronto nos vemos